tirsdag 13. august 2019

Kilehæl strikke

Aldri for gammel til å lære noe nytt! Alzheimer light ( ME ) :) glemmer jeg innimellom gammel lærdom, slik som å strikke. Vi har allerde strikket skaftet på tøffelen og kileankel. Kilehæl : Strik hælen over de bagerste pinde (m), mens de andre pinde hviler (m).


Du begynder med hællappen: Strik så mange pinde som der.

Vanlig kilehæl : Start med å strikke fram og tilbake i glattstrikk over halvparten av maskene på omgangen. Det går helt fint å strikke glattstrikket hæl - rett på retta og vrangt på vranga. Begynd midt på hælen = omgangens begyndelse.


Denne måten å strikke sokker på lærte jeg for ca år siden av min mor , som igjen hadde lært det av sin mor. Det er av denne grunn jeg . Strik af sokker strikket “helt normalt” med kilehæl mønster alt efter tem- perament. Når skaftet har en pas- sende længde - mål eventuelt på dig selv, eller et par . Her lærer jeg deg hvordan man strikker kile hæler :) Om det var noe du ikke forsto, så er det bare å spørre!

På dette kurset går vi gjennohvordan strikke bånd- og kilehæl , hvordan beregne antall masker ift til størrelse på foten, og om ulike typer sokkegarn. Mønster er og jeg har brukt Falk fra Dalegarn . Hæltypen på denne strømpe er navngivet efter den del af hælen der strikkes først. Ved denne hæl strikkes kileudtagningerne først – heraf navnet kilehæl.


Egentlig liker jeg best å strikke timeglasshæl, det går fortest og hælen blir ikke så stor. Men jeg synes det lett blir litt hull ved vendingene, . Strik p glat lige op i det du tager første m løst af på hver pind. Så strikker jeg rett (= fram og tilbake, annen hver pinne rett og vrang, slik at det blir kun rettmasker på ytersiden av lesten) over halvparten av . Lær at strikke sokker fra tåen og op, med kilehæl og på rundpind i stedet for strømpepinde.


Vi strikker minisokker, så du får en forståelse af hele sokkens . Efter ribben fortsættes i glat til . Hvis man er til de små (hurtige) projekter og lige mangler en gave til en nyfødt, er det måske en god ide med et par strikket sko? Disse søde babysko er enkelte . I denne video viser jeg hvordan jeg strikker min favorit hæltype når det kommer til tå op sokker. Skal arbeidet strikkes i glattstrikk, blir derfor første pinne strikket vrangt.


Her er resultatene av ditt søk etter Strikke kilehæl. Sjekk tilgjengelighet og leveringstid på Damesko hos de ulike nettbutikkene som selger Strikke kilehæl , .

Fortsæt med at strikke masker sammen på hver pind til alle . Strikkeskole - At strikke en kilehæl på tåen op sokker. Jeg opdagede lige at På pinden nu også har strikkeskole til Kilehæl til sokker tå op. Jeg skaber mit liv, når jeg . Mellanraggi strømpegarn strikkes anbefalet på pind 3. De er også strikket forskelligt – rundt, på tværs, på to eller fire pinde.


Sidst i bogen finder du en vejledning til at strikke kilehæl og timeglashæl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Zodiac gummibåt norge

Lett 2centimeters sammenleggbar RIB med glassfiberbunn. Pro Open er en av Norges mest solgte RIB! East gummibåt produsenten tilbyr lav pr...